Mechaniczny tuning może obejmować wiele różnych aspektów samochodu, takich jak:
SILNIK
Wprowadzanie zmian w silniku, takie jak zwiększenie pojemności skokowej, zmiana wałka rozrządu, montaż turbosprężarki lub kompresora, zmiana układu wydechowego lub głowicy cylindrów. Celem jest zwiększenie mocy, momentu obrotowego i ogólnej wydajności silnika.
UKŁAD DOLOTOWY
Modyfikacja układu dolotowego, takiego jak zastosowanie filtrów powietrza wysokiej wydajności, instalacja kolektorów dolotowych czy modyfikacja przepustnicy. Działa to na korzyść lepszego przepływu powietrza i zwiększenia mocy silnika.
UKŁAD WYDECHOWY
Montaż wydechu sportowego lub całkowicie zmodyfikowanego układu wydechowego. Ma to na celu poprawienie przepływu spalin, zwiększenie mocy oraz uzyskanie bardziej sportowego brzmienia.
UKŁAD NAPĘDOWY
Modyfikacje skrzyni biegów, sprzęgła lub mechanizmu różnicowego w celu zoptymalizowania przeniesienia napędu na koła.
ZAWIESZENIE
Montaż sportowych amortyzatorów, zmiana sprężyn czy zastosowanie stabilizatorów. Celem jest poprawa stabilności, precyzji prowadzenia oraz obniżenie wysokości nadwozia.
HAMULCE
Wprowadzanie zmian w układzie hamulcowym, takich jak montaż większych tarcz hamulcowych, wymiana klocków hamulcowych czy zastosowanie układu hamulcowego o lepszej wydajności. To zwiększa skuteczność hamowania i poprawia bezpieczeństwo.